D 2016

Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality

LIŽBETINOVÁ, Lenka and Dagmar WEBEROVÁ

Basic information

Original name

Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality

Name in Czech

Řízení postojů spotŕebitelů vzhledem k značkám a kvalitě

Authors

LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, belonging to the institution) and Dagmar WEBEROVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 2147-2154, 8 pp. 2016

Publisher

Internationa Business Information Management Association

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000955

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-6-9

Keywords (in Czech)

chování spotřebitelů; spotřebitel; značky; vnímání značky; kvalita

Keywords in English

consumer behavior; consumer; brand; brand perception; quality

Tags

Změněno: 28/2/2017 15:18, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.

In Czech

Účelem tohoto článku je zhodnotit postoje a preference spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kvalitě vnímání tuzemských i zahraničních značek. Prezentované výsledky jsou porovnány s výsledky obdobné výzkumné studie prováděné ve Slovenské republice. V tomto článku, dílčí výsledky primárního výzkumu zaměřeného na postoje a preferencí českých spotřebitelů ve vztahu k atributům, jako je cena, kvalita, informace o produktech a preference domácích výrobků, jsou prezentovány. Tento primární výzkum byl proveden v České republice v období října a listopadu 2014 a bylo realizován prostřednictvím elektronického dotazníku a osobních pohovorů. Tento článek představuje detailnější pohled na specifické struktury spotřebitelů v České republice.