J
2016
Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food
DOLEŽALOVÁ, Hana, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Mihaela VESELÁ, Roman ŠVEC et. al.
Basic information
Original name
Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food
Name in Czech
Vnímání kvality při rozhodování ohledně nákupu biopotravin
Authors
DOLEŽALOVÁ, Hana (203 Czech Republic), Kamil PÍCHA (203 Czech Republic), Josef NAVRÁTIL (203 Czech Republic), Mihaela VESELÁ (203 Czech Republic) and Roman ŠVEC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Calitatea, Bucuresti, Romania, SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2016, 1582-2559
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Romania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000948
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Vnímání; kvalita; rozhodování; nákup biopotravin
Keywords in English
Perception; Quality; Decision Making; purchase of Organic Food
V originále
Aim of the paper is to assess the perception of various aspects of food quality among consumers who purchase or do not purchase organic food. Purchasers at general food stores, specialty stores and farmer markets were surveyed by means of a questionnaire survey. Factors of food purchase decision-making and the importance of quality with regard to purchasing were analyzed. Consumers purchasing conventional food, unlike consumers purchasing organic food do not state that availability is the main criterion of purchase. Consumers purchasing significantly more often state that they place quality as the main criterion before price. They also consider freshness to be an important attribute of quality and pay less attention to the appearance of purchased organic food.
In Czech
Cílem příspěvku je zhodnotit vnímání různých aspektů kvality potravin mezi spotřebiteli, kteří nakupují nebo nenakupují biopotraviny. Preference možností nákupu byly zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření. Byly analyzovány faktory nákupu potravin, rozhodování a důležitosti kvality v souvislosti s nákupem. Spotřebitelé nakupující konvenční potraviny, na rozdíl od spotřebitelů nakupujících biopotraviny neuvádějí, že dostupnost je hlavním kritériem nákupu. Spotřebitelé nakupující významně častěji uvádějí, že kladou kvalitu jako hlavní kritérium před cenou. Rovněž se domnívají, svěžest je důležitým atributem kvality.
Displayed: 5/11/2024 01:23