J 2016

Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970)

GALVAN, Valeria a Michal ZOUREK

Základní údaje

Originální název

Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970)

Název česky

Artkino Pictures Argentina: Okno do komunistické Evropy skrze filmová plátna Buenos Aires (1954–1970)

Autoři

GALVAN, Valeria (32 Argentina) a Michal ZOUREK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Politické vedy, Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela, Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov, 2016, 1335-2741

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000938

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Studená válka; Latinská Amerika; Komunistická zahraniční propaganda; Filmový průmysl; Kulturní prostředníci

Klíčová slova anglicky

Cold War; Latin America; Communist Foreign Propaganda; Film Industry; Cultural Mediators

Štítky

ERIH, KCJ7, RIV16
Změněno: 17. 2. 2017 15:26, Hana Dlouhá

Anotace

ORIG CZ

V originále

The aim of this paper is to study a specific aspect of the Soviet foreign propaganda policy in Latin America: its cultural influence through the export of films. Renewed after Stalin´s death, Communist cultural propaganda concentrated on gaining the favor of foreign public. Particularly in Argentina, several propaganda techniques were implemented. Although the export of films was just one of them, it soon became very successful thanks to the collaboration of a local cultural mediator, the film distribution company Artkino Pictures, as well as its owner and founder, Argentino Vainikoff. His expertise in the field actually gained him a new business deal with Czechoslovak filmography, which somewhat contested USSR imaginary.

Česky

Cílem článku je analýza specifických aspektů sovětské zahraniční propagandy v Latinské Americe: její kulturní vliv prostřednictvím export filmu. Po Stalinově smrti se kulturní propaganda stala významnou součástí zahraniční politiky. Na příkladu Argentiny jsou analyzovány některé techniky na příkladu filmu, který se zde stal díky spolupráci s místními podnikateli velmi úspěšným.
Zobrazeno: 23. 12. 2024 06:30