2016
Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970)
GALVAN, Valeria a Michal ZOUREKZákladní údaje
Originální název
Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970)
Název česky
Artkino Pictures Argentina: Okno do komunistické Evropy skrze filmová plátna Buenos Aires (1954–1970)
Autoři
GALVAN, Valeria (32 Argentina) a Michal ZOUREK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Politické vedy, Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela, Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov, 2016, 1335-2741
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000938
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Studená válka; Latinská Amerika; Komunistická zahraniční propaganda; Filmový průmysl; Kulturní prostředníci
Klíčová slova anglicky
Cold War; Latin America; Communist Foreign Propaganda; Film Industry; Cultural Mediators
Změněno: 17. 2. 2017 15:26, Hana Dlouhá
V originále
The aim of this paper is to study a specific aspect of the Soviet foreign propaganda policy in Latin America: its cultural influence through the export of films. Renewed after Stalin´s death, Communist cultural propaganda concentrated on gaining the favor of foreign public. Particularly in Argentina, several propaganda techniques were implemented. Although the export of films was just one of them, it soon became very successful thanks to the collaboration of a local cultural mediator, the film distribution company Artkino Pictures, as well as its owner and founder, Argentino Vainikoff. His expertise in the field actually gained him a new business deal with Czechoslovak filmography, which somewhat contested USSR imaginary.
Česky
Cílem článku je analýza specifických aspektů sovětské zahraniční propagandy v Latinské Americe: její kulturní vliv prostřednictvím export filmu. Po Stalinově smrti se kulturní propaganda stala významnou součástí zahraniční politiky. Na příkladu Argentiny jsou analyzovány některé techniky na příkladu filmu, který se zde stal díky spolupráci s místními podnikateli velmi úspěšným.