D 2016

Employees Teaching Strategy from the Perspective of Gender Differences

HRUŠKOVÁ, Lenka and Gabriela MÁDLOVÁ

Basic information

Original name

Employees Teaching Strategy from the Perspective of Gender Differences

Name in Czech

STRATEGIE VYUČOVÁNÍ Z POHLEDU GENDEROVÉ DIFERENCIACE

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela MÁDLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Anglie, Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, p. 3059-3063, 5 pp. 2016

Publisher

International Business Information Management Association (IBIMA)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000932

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-8-3

Keywords (in Czech)

gender; genderová identita; strategie vyučování; kompetitivními a kooperativními a individualistickými; učební styl.

Keywords in English

gender identity; teaching strategies; learning style; corporate education

Tags

KCEM6, RIV16, SCOPUS
Změněno: 7/4/2017 11:17, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

The article deals with gender differences (in terms of gender identity and learning styles) during corporate training. These gender differences are correlated with different instructional strategies: by competitive, cooperative and individualistic.

In Czech

Příspěvek zabývá problematikou mezipohlavních rozdílů (v oblasti gender identity a učebních stylů) vzhledem k období adolescence. Tyto mezipohlavní rozdíly jsou dány do souvislosti s různými vyučovacími strategiemi: kompetitivními, kooperativními a individualistickými.
Displayed: 5/11/2024 04:55