J
2016
KVALITA SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS
STUCHLÝ, Jaroslav a Ladislav ŠOLC
Základní údaje
Originální název
KVALITA SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS
Název anglicky
QUALITY OF SERVICES IN TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS
Autoři
STUCHLÝ, Jaroslav (203 Česká republika, domácí) a Ladislav ŠOLC (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Scientific Papers of the University of Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní Univerzity Pardubice, 2016, 1804-8048
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000910
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Dopravní podnik; kvalita služeb; analýzy dat; konkurenceschopnost; Výhody společnosti proti konkurenci; popisná a induktivní statistiky; Korelační a regresní analýza
Klíčová slova anglicky
Transport Company; Quality of services; Data analyses; Competitiveness; Advantages of the company against the competition; Descriptive and inductive statistics; Correlation and regression analysis
V originále
Zákazníci dopravního podniku JIHOTRANS hodnotí v průzkumu pět základních faktrorů kvality. Celkové zhodnocení vymezuje variabilní celkové kvality v servisu. V celku toto hodnocení definuje proměnnou celkovou kvalitu služeb. V článku je nejprve provedena deskriptivní analýza této proměnné. Použití základních statistických metod, významná závislost celkové kvality a poskytovaného servisu a některé další kvalitativní a kvantitativní proměnné, které byly v dotazníku prozkoumány. Kromě analýzy variance byly použity modely korelace a regresní analýzy, včetně modelů s proměnnými. Pomocí analýzy variance, bylo zjištěno, že celková kvalita služeb je do značné míry závislá na konkurenční výhodě firmy. Také byl odvozen lineárně regresní model závislosti této proměnné na vyhodnocení vývoje konkurenceschopnosti podniku. Nejlepší model byl odvozen z regresního modelu, který vyjadřuje závislost celkové hodnocené kvality služeb na dvojici proměnných, rozvoj konkurenceschopnosti podniků a konkurenční výhodu pro podniky. Tento model byl také popsán výpočetně a graficky byl představen.
Anglicky
Customers of transport company Jihotrans values in the survey five basic factors for the quality of its services. In total, these evaluations define a variable overall quality of services. In the article is first performed a descriptive analysis of this variable. Using basic statistical methods, the significant dependence of the overall quality of services provided by some other qualitative and quantitative variables included in the questionnaire was then explored. In addition to analysis of variance there were used models of correlation and regression analysis, including models with dummy variables. Using analysis of variance, it was shown that the overall quality of service depends considerably on the competitive advantages of the company. It was also derived linear regression model dependence of this variable on the evaluation of the development of enterprise competitiveness. As the best model, was derived regression model which expresses the dependence of overall service quality on a pair of variables assessment of the development of enterprise competitiveness and competitive advantage for enterprises. This model was described computationally and also was presented graphically.
Zobrazeno: 30. 12. 2024 21:19