V originále
We live in turbulent times when nothing is permanent. On the contrary, everything is dynamically developing. What is true today may not necessarily be true tomorrow. With the gradual development of our society, the demand on human resources development system continuously develops. Among the fields with most significant changes in the last twenty years, there belongs the field of technology, and especially computer technology, with which the use of the Internet in the teaching process is closely related. Most students like when a web connected laptop or computer is used in the teaching process. Personally, I find that it is necessary to use the computer in language teaching as a means to gain expertise in German, Russian, or English. Over time, we started to think deeply about the potential of e-learning learning environment for development autonomous and self-directed learning and then also learning styles and student performance. An intuitive feeling that we can somehow correlate the learning style of students with the usage of e-learning lessons in language teaching was needed to be supported by a research.
Česky
Žijeme v turbulentní době, ve které nic není stálé, vše se dynamicky vyvíjí. Co platí dnes, nemusí nutně platit i zítra. S postupným vývojem společnosti se kontinuálně vyvíjí také její nároky na systémy rozvoje lidských zdrojů. K nejvýraznějším změnám, ke kterým za posledních dvacet let došlo, je oblast techniky, především výpočetní techniky, se kterou je spojené i využívání internetu ve výukovém procesu. Většina studentů ráda využívá při výukovém procesu své notebooky či počítače s připojeným internetem. Osobně jsem zjistila, že je třeba v jazykové výuce využít počítače jako prostředku k získání odborných znalostí v němčině, ruštině, angličtině. Postupem času jsme začali dospívat k úvahám o potenciálu e-learningového učebního prostředí pro rozvoj autonomního a autoregulovaného učení a posléze také stylů učení a výkonu studentů. Intuitivní pocit, že může nějakým způsobem korelovat učební styl studentů s používáním e-learningové výuky při jazykové výuce bylo potřeba podložit výzkumem.