Detailed Information on Publication Record
2016
NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE
SIDIBE, Karim and Dana GÁLOVÁBasic information
Original name
NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE
Name (in English)
DAVID HAY’S CONCEPT OF RELIGIOUS EDUCATION
Authors
SIDIBE, Karim (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana GÁLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, p. 694-696, 3 pp. 2016
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000894
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87952-17-7
Keywords (in Czech)
Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spiritualita; vědomí souvztažnosti
Keywords in English
Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spirituality; relational consciousness
Změněno: 4/1/2017 09:29, Hana Dlouhá
V originále
Tento příspěvek se zabývá koncepcí náboženské pedagogiky Davida Haye v kontextu britské náboženské pedagogiky. Na rozdíl od koncepce Harolda Loukese, která vychází z vývojové psychologie, a od koncepce Niniana Smarta, která prosazuje výuku více náboženství a sekularizmu, je Hayova koncepce zaměřena na rozvíjení vrozené dětské spirituální mentální dispozice prostřednictvím meditace a spirituálních technik. V tomto pojetí má výuka náboženství rozvíjet vrozený dětský spirituální potenciál posilováním vědomí souvztažnosti tím, že bude zajištěno 6 klíčových podmínek spolu s třemi základními kategoriemi.
In English
This publication deals with David Hay’s concept of Religious Education in the British context. In contrast to Harold Louke’s concept which is based on developmental psychology and Ninian Smart’s concept which advocates the teaching of several religions and secularism, Hay’s concept is based on a development of natural children´s mental disposition by meditation and spiritual techniques. This concept advocates a development of children’s natural spiritual potential by enhancing relational consciousness by meeting 6 key conditions with three basic categories.