2016
NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE
SIDIBE, Karim a Dana GÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE
Název anglicky
DAVID HAY’S CONCEPT OF RELIGIOUS EDUCATION
Autoři
SIDIBE, Karim (203 Česká republika, domácí) a Dana GÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 694-696, 3 s. 2016
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000894
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87952-17-7
Klíčová slova česky
Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spiritualita; vědomí souvztažnosti
Klíčová slova anglicky
Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spirituality; relational consciousness
Změněno: 4. 1. 2017 09:29, Hana Dlouhá
V originále
Tento příspěvek se zabývá koncepcí náboženské pedagogiky Davida Haye v kontextu britské náboženské pedagogiky. Na rozdíl od koncepce Harolda Loukese, která vychází z vývojové psychologie, a od koncepce Niniana Smarta, která prosazuje výuku více náboženství a sekularizmu, je Hayova koncepce zaměřena na rozvíjení vrozené dětské spirituální mentální dispozice prostřednictvím meditace a spirituálních technik. V tomto pojetí má výuka náboženství rozvíjet vrozený dětský spirituální potenciál posilováním vědomí souvztažnosti tím, že bude zajištěno 6 klíčových podmínek spolu s třemi základními kategoriemi.
Anglicky
This publication deals with David Hay’s concept of Religious Education in the British context. In contrast to Harold Louke’s concept which is based on developmental psychology and Ninian Smart’s concept which advocates the teaching of several religions and secularism, Hay’s concept is based on a development of natural children´s mental disposition by meditation and spiritual techniques. This concept advocates a development of children’s natural spiritual potential by enhancing relational consciousness by meeting 6 key conditions with three basic categories.