D 2016

NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE

SIDIBE, Karim a Dana GÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE

Název anglicky

DAVID HAY’S CONCEPT OF RELIGIOUS EDUCATION

Autoři

SIDIBE, Karim (203 Česká republika, domácí) a Dana GÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 694-696, 3 s. 2016

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000894

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-17-7

Klíčová slova česky

Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spiritualita; vědomí souvztažnosti

Klíčová slova anglicky

Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spirituality; relational consciousness

Štítky

Změněno: 4. 1. 2017 09:29, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Tento příspěvek se zabývá koncepcí náboženské pedagogiky Davida Haye v kontextu britské náboženské pedagogiky. Na rozdíl od koncepce Harolda Loukese, která vychází z vývojové psychologie, a od koncepce Niniana Smarta, která prosazuje výuku více náboženství a sekularizmu, je Hayova koncepce zaměřena na rozvíjení vrozené dětské spirituální mentální dispozice prostřednictvím meditace a spirituálních technik. V tomto pojetí má výuka náboženství rozvíjet vrozený dětský spirituální potenciál posilováním vědomí souvztažnosti tím, že bude zajištěno 6 klíčových podmínek spolu s třemi základními kategoriemi.

Anglicky

This publication deals with David Hay’s concept of Religious Education in the British context. In contrast to Harold Louke’s concept which is based on developmental psychology and Ninian Smart’s concept which advocates the teaching of several religions and secularism, Hay’s concept is based on a development of natural children´s mental disposition by meditation and spiritual techniques. This concept advocates a development of children’s natural spiritual potential by enhancing relational consciousness by meeting 6 key conditions with three basic categories.