D 2016

ROLE OF GRAMMAR IN TEACHING ESP

TURINSKÁ, Libuše a Dana GÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

ROLE OF GRAMMAR IN TEACHING ESP

Název česky

ROLE GRAMATIKY VE VÝUCE ESP

Autoři

TURINSKÁ, Libuše (203 Česká republika, domácí) a Dana GÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 688-693, 6 s. 2016

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000893

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-17-7

Klíčová slova česky

Angličtina pro specifické účely; angličtina pro vědu a techniku; analýza potřeb studentů; gramatické struktury; cílový jazyk

Klíčová slova anglicky

ESP; EST; learners´ needs analysis; grammar structures; target language

Štítky

Změněno: 4. 1. 2017 09:12, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

ESP objective is to prepare the content of the lessons in order to prepare the students for practical life. It should therefore aim to meet the needs of the learners in terms of their use of language outside the school. This should relate to specific vocabulary as well as the most useful grammar rules necessary for understanding specific texts. For the needs of the article, the most commonly used ESP textbooks in the Czech Republic were analysed and their content in terms of grammar was compared. Subsequently the 10 randomly selected online articles as possible sources of information for ESP students were analysed to identify the most useful grammar rules necessary for basic understanding of the texts. The results were then compared and recommendations were made in order to improve teaching ESP.

Česky

Smyslem výuky angličtiny pro specifické účely je zaměřit jazykovou výuku tak, aby co nejlépe odpovídala potřebám studentů v praktickém, profesionálním životě. To se vztahuje jak na osvojení si příslušné technicky zaměřené slovní zásoby, tak na osvojení si takových gramatických pravidel nezbytných pro porozumění odbornému textu. Tento příspěvek se zaměřuje na zjištění, do jaké míry používané učebnice angličtiny pro specifické účely, konkrétně angličtiny pro strojní inženýrství, vyhovují těmto požadavkům. Pro tento účel byly porovnány nejpoužívanější učebnice tohoto druhu v České Republice a 10 náhodně vybraných online článků jako možných zdrojů informací pro studenty angličtiny pro strojní inženýrství. Následně byla provedena analýza obou typů materiálu a vysloveny závěry.