2016
ROLE OF GRAMMAR IN TEACHING ESP
TURINSKÁ, Libuše a Dana GÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
ROLE OF GRAMMAR IN TEACHING ESP
Název česky
ROLE GRAMATIKY VE VÝUCE ESP
Autoři
TURINSKÁ, Libuše (203 Česká republika, domácí) a Dana GÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 688-693, 6 s. 2016
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000893
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87952-17-7
Klíčová slova česky
Angličtina pro specifické účely; angličtina pro vědu a techniku; analýza potřeb studentů; gramatické struktury; cílový jazyk
Klíčová slova anglicky
ESP; EST; learners´ needs analysis; grammar structures; target language
Změněno: 4. 1. 2017 09:12, Hana Dlouhá
V originále
ESP objective is to prepare the content of the lessons in order to prepare the students for practical life. It should therefore aim to meet the needs of the learners in terms of their use of language outside the school. This should relate to specific vocabulary as well as the most useful grammar rules necessary for understanding specific texts. For the needs of the article, the most commonly used ESP textbooks in the Czech Republic were analysed and their content in terms of grammar was compared. Subsequently the 10 randomly selected online articles as possible sources of information for ESP students were analysed to identify the most useful grammar rules necessary for basic understanding of the texts. The results were then compared and recommendations were made in order to improve teaching ESP.
Česky
Smyslem výuky angličtiny pro specifické účely je zaměřit jazykovou výuku tak, aby co nejlépe odpovídala potřebám studentů v praktickém, profesionálním životě. To se vztahuje jak na osvojení si příslušné technicky zaměřené slovní zásoby, tak na osvojení si takových gramatických pravidel nezbytných pro porozumění odbornému textu. Tento příspěvek se zaměřuje na zjištění, do jaké míry používané učebnice angličtiny pro specifické účely, konkrétně angličtiny pro strojní inženýrství, vyhovují těmto požadavkům. Pro tento účel byly porovnány nejpoužívanější učebnice tohoto druhu v České Republice a 10 náhodně vybraných online článků jako možných zdrojů informací pro studenty angličtiny pro strojní inženýrství. Následně byla provedena analýza obou typů materiálu a vysloveny závěry.