B 2016

Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami

BEČVÁŘOVÁ, Ivana

Basic information

Original name

Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Therapeutic Activites for Children with Special Educational Needs

Authors

BEČVÁŘOVÁ, Ivana

Edition

1. vydání. Vimperk, 159 pp. 2016

Publisher

ASTERIA centrum vzdělávání

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-906241-0-8

Keywords (in Czech)

Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami; terapie; informační a komunikační technologie; vizualizace; edukace; Norsko

Keywords in English

Child with special educational needs; Information and communications technology (ICT); visualization; education; Norway

Tags

Změněno: 28/4/2017 08:11, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Publikace autorů, vědeckých pracovníků i praktiků, kteří mají vztah k dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a analyzují problematiku společného vzdělávání i podpůrných opatření, tj. terapií, využívání informačních a komunikačních prostředků, vizualizace aj. s perspektivou pomoci lidem se zdravotním postižením, s poruchami učení a chování. Seznamuje čtenáře se specifikou a vývojovými zvláštnostmi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i s jejich uplatněním na trhu práce. V publikaci zaznívá rovněž názorová různorodost na inkluzivní vzdělávání a jeho praktický dopad do školního prostředí České republiky, Norska a Slovenska. Srovnání těchto tří vzdělávacích systémů v teoretické i praktické rovině nám poskytuje získat ucelený obraz o problémech vzdělávání dětí i žáků s postižením.

In English

The book that you are holding in your hands right now is a collective monograph written by research scholars and practitioners whose professional pursuits focus on children and pupils with special educational needs and who study the issue of inclusive education and such support measures as therapies, applying information and communication technologies, visualization,etc., with a perspective to enhance learning prospects of people with physical, learning, and behavioral disabilities. The book acquaints the reader with developmental specifics of children and pupils with special educational needs and their labour market prospects. Furthermore, the monograph reflects the diversity of opinion on inclusive education and its impact on the school environment in the Czech Republic, Norway and the Slovak Republic. The comparison of these three education systems on the theoretical as well as on the practical level enables us to gain a better insight into problems related to teaching children with disabilities.