Detailed Information on Publication Record
2016
Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
BEČVÁŘOVÁ, IvanaBasic information
Original name
Terapeutické aktivity při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Therapeutic Activites for Children with Special Educational Needs
Authors
BEČVÁŘOVÁ, Ivana
Edition
1. vydání. Vimperk, 159 pp. 2016
Publisher
ASTERIA centrum vzdělávání
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-906241-0-8
Keywords (in Czech)
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami; terapie; informační a komunikační technologie; vizualizace; edukace; Norsko
Keywords in English
Child with special educational needs; Information and communications technology (ICT); visualization; education; Norway
Tags
Změněno: 28/4/2017 08:11, Hana Dlouhá
V originále
Publikace autorů, vědeckých pracovníků i praktiků, kteří mají vztah k dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a analyzují problematiku společného vzdělávání i podpůrných opatření, tj. terapií, využívání informačních a komunikačních prostředků, vizualizace aj. s perspektivou pomoci lidem se zdravotním postižením, s poruchami učení a chování. Seznamuje čtenáře se specifikou a vývojovými zvláštnostmi dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i s jejich uplatněním na trhu práce. V publikaci zaznívá rovněž názorová různorodost na inkluzivní vzdělávání a jeho praktický dopad do školního prostředí České republiky, Norska a Slovenska. Srovnání těchto tří vzdělávacích systémů v teoretické i praktické rovině nám poskytuje získat ucelený obraz o problémech vzdělávání dětí i žáků s postižením.
In English
The book that you are holding in your hands right now is a collective monograph written by research scholars and practitioners whose professional pursuits focus on children and pupils with special educational needs and who study the issue of inclusive education and such support measures as therapies, applying information and communication technologies, visualization,etc., with a perspective to enhance learning prospects of people with physical, learning, and behavioral disabilities. The book acquaints the reader with developmental specifics of children and pupils with special educational needs and their labour market prospects. Furthermore, the monograph reflects the diversity of opinion on inclusive education and its impact on the school environment in the Czech Republic, Norway and the Slovak Republic. The comparison of these three education systems on the theoretical as well as on the practical level enables us to gain a better insight into problems related to teaching children with disabilities.