D 2016

Factors supporting growth of added value, performance and competitivness of SMEs and selected EU countries

VOCHOZKA, Marek and Marianna PSÁRSKA

Basic information

Original name

Factors supporting growth of added value, performance and competitivness of SMEs and selected EU countries

Name in Czech

Faktory podporující růst přidané hodnoty, výkonnosti a konkurenceschopnosti malých a středních podniků a vybraných zemí EU

Authors

VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marianna PSÁRSKA (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Praha, Innovation Management Entrepreneurship and Corporate Sustainability 2016, p. 756-767, 12 pp. 2016

Publisher

Vysoká škola ekonomická v Praze

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000871

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-245-2153-4

Keywords (in Czech)

přidaná hodnota; klíčové faktory; malé a střední podniky; růst

Keywords in English

added value; key factors; small and medium enterprises; growth

Tags

IF, KEM6, RIV16
Změněno: 22/12/2016 08:50, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

Added value, as a default quantitative and qualitative indicator of performance, is one of the most monitored variables in all SMEs.The objective of this article is to find key factors which support growth of added value and its possible changes in selected countries in the context of potential positive development of the added value. The results can be potentially applied in practice, i.e. in the Czech Republic, Slovak Republic and in other EU countries.

In Czech

Přidaná hodnota, jako výchozí kvantitativní i kvalitativní ukazatel výkonnosti, je jednou z nejvíce sledovaných veličin ve všech malých a středních podnicích. Cílem tohoto článku je najít klíčové faktory, které podporují růst přidané hodnoty a jejích možných změn ve vybraných zemích v kontextu možného pozitivního vývoje přidané hodnoty. Výsledky mohou být potenciálně použity v praxi, tj. v České republice, Slovenské republice a ostatních zemích Evropské unie.
Displayed: 5/11/2024 22:00