J 2016

SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

STUCHLÝ, Jaroslav, Ladislav ŠOLC and Iveta KMECOVÁ

Basic information

Original name

SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

Name (in English)

CUSTOMER SATISFACTION WITH THE QUALITY OF SERVICES IN THE TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS

Authors

STUCHLÝ, Jaroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ladislav ŠOLC (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Iveta KMECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2016, 1804-3682

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000869

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

dopravní společnost; marketingový výzkum; kvalita služeb; cena za kvalitu; spokojenost zákazníků; analýza dat; konkurenceschopnost; řízení kvality; dotazníkové šetření; popisná a induktivní statistika

Keywords in English

transport company; marketing research; quality of services; price for the quality; customer satisfaction; data analysis; competitiveness; quality control; survey; descriptive and inductive statistics

Tags

ERIH, KCRM1, RIV16
Změněno: 4/1/2017 13:15, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG EN

V originále

V článku je stručně popsán marketingový výzkum zabývající zjišťováním spokojenosti zákazníků s kvalitou služeb poskytovaných vybranou dopravní společností. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjišťována potřebná data a je provedena jejich statistická analýza. Pomocí získaných dat jsou ověřovány určité předem formulované hypotézy. Bylo potvrzeno, že největší konkurenční výhodou podniku je image podniku a kvalitní vozový park. Cena služby odpovídající kvalitě se s růstem velikosti konkurenceschopnosti podniku významně lineárně zvyšuje. Dále hodnotili zákazníci všech pět analyzovaných faktorů kvality (přístup k zákazníkům, vstřícnost, včasnost, cena za kvalitu a jiné) jako stejně významné. Článek má charakter závěrečné zprávy z marketingového výzkumu.

In English

In the article is described the marketing research dealing with customer satisfaction quality of services by the selected transport company. Necessary data are determined using the questionnaire and then are performed the statistical analysis. Certain pre-formulated hypotheses are verified using the obtained data. It was confirmed that the greatest competitive advantage of the company is corporate image and a quality fleet. The service price adequate quality matching with the growth of the company's competitiveness increases significantly linearly. Furthermore, consumers rated all five analyzed quality factors (access to customer, responsiveness, timeliness, cost appropriate quality level and others) as well as significant. The paper has the character of a final report from marketing research.
Displayed: 14/11/2024 05:25