2016
Verification of Methodical Procedure for Determining the Traffic Volumes Using Short-term Traffic Surveys
BARTUŠKA, Ladislav, Vladislav BIBA a Karel JEŘÁBEKZákladní údaje
Originální název
Verification of Methodical Procedure for Determining the Traffic Volumes Using Short-term Traffic Surveys
Název česky
Verifikace metodického postupu pro stanovení intenzit dopravy z krátkodobých dopravních průzkumů
Autoři
BARTUŠKA, Ladislav (203 Česká republika), Vladislav BIBA (703 Slovensko, domácí) a Karel JEŘÁBEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Neuveden, Procedia Engineering, od s. 275-281, 7 s. 2016
Nakladatel
Elsevier Ltd.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50700 5.7 Social and economic geography
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000862
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
intenzity dopravy; roční průměr denních intenzit dopravy; navrhování silniční infrastruktury; výpočet intenzit dopravy; TP 189
Klíčová slova anglicky
traffic volume; annual daily traffic volume; designing of road infrastructure; determining the traffic volumes; TP 189
Změněno: 21. 12. 2016 09:56, Hana Dlouhá
V originále
The traffic volume is frequently used measure of road capacity. Traffic volumes are suitable for urban planning, construction and upgrading of roadways or land-use planning decisions, while it is necessary to plan the construction of road infrastructure in the next few decades ahead on the basis of prognosis of road traffic. This paper outlines the problems of calculating the traffic volumes in Czech Republic. Especially the authors focus on the verification of methodical procedure for the determination of resulting traffic volumes using the short-term traffic surveys. The methodology TP 189 for determining the Annual Average Daily Traffic volumes (AADT) reflects the conversion coefficients which were statistically derived from long-term measurements of traffic intensities. It can be assumed that different traffic characters exist on different types of roads, for which no coefficients are set yet. Authors of the paper use data obtained from real long-term measurements of traffic volumes on the various categories of roads and try to determine categories of roads for which current conversion coefficients to determine AADT cannot be applied
Česky
Intenzita dopravy je často používaným měřítkem vytíženosti silniční komunikace. Zejména jsou důležitým parametrem při urbanistickém plánování, výstavbě a modernizaci silničních komunikací nebo územně-plánovacím rozhodování, kdy je nutné plánovat výstavbu silniční infrastruktury v horizontu několika desítek let dopředu na základě prognózy vývoje automobilového provozu. Tento příspěvek nastiňuje problematiku výpočtu intenzit dopravy, zejména se autoři zaměřují na ověření metodického postupu při výpočtu intenzit dopravy z krátkodobých dopravních průzkumů. Metodika pro stanovení ročních průměrů denních intenzit dopravy zohledňuje přepočtové koeficienty, které byly získány statisticky z dlouhodobých měření intenzit. Tyto přepočtové koeficienty lze aplikovat na četnosti vozidel získané z krátkodobých měření a s jejich pomocí stanovit směrodatný roční průměr denních intenzit. Lze předpokládat, že na různých typech pozemních komunikací existují jiné charaktery provozu, pro které nejsou stanoveny přepočtové koeficienty. Autoři článku vycházeli z dat získaných z reálných měření intenzit dopravy na různých kategoriích silničních komunikací a snažili se selektovat nové kategorie silnic, pro které nelze aplikovat současné přepočtové koeficienty.