D 2016

Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic)

ŠVEC, Roman

Basic information

Original name

Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic)

Name in Czech

Vnímání kvality služeb v Českém Krumlově čínskými turisty

Authors

ŠVEC, Roman

Edition

China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 40-50, 11 pp. 2016

Publisher

Neuveden

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-7-5103-1428-5

Keywords (in Czech)

Cestovní ruch; turisté; preference; vnímání; požadavky; kvalita služeb; Česká republika

Keywords in English

Tourism; Chinese; Tourists; preferences; perception; requirements; service quality; Czech Republic

Tags

Změněno: 15/3/2017 13:55, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

This paper deals with perception of a range of factors which can affect the satisfaction of Chinese tourists when visiting the Czech Republic, specifically in the favourite city Český Krumlov. In recent years, Český Krumlov has become a popular destination of Asian tourists. However, this segment of Asian tourists is changing significantly: there are more tourists from China to the detriment of the number of e.g. Japanese tourists. This paper focuses on the perception of quality of chosen services provided to Chinese tourists directly in the city Český Krumlov. A method of guided interviews was used in order to understand deeper the preferences from which the perception of the studied destination, local enterprises and also residents can be concluded.

In Czech

Příspěvek analyzuje vnímání faktorů nabídky cestovního ruchu, které mohou ovlivnit spokojenost čínských turistů při návštěvě České republiky, konkrétně oblíbeného města Český Krumlov. V posledních letech se Český Krumlov stal oblíbenou destinací asijských turistů. Nicméně, tento segment se výrazně mění např, tím že přijíždí více turistů z Číny na úkor např. Japonských turistů. Tento článek se zaměřuje na vnímání kvality vybraných služeb poskytovaných čínským turistům přímo v centru města Český Krumlov. Pro výzkum bylo použito metody řízených rozhovorů s cílem pochopit hlouběji preference, ze kterých mohou být učiněny závěry a doporučení pro místní samosprávu, podnikatele i obyvatele.