Detailed Information on Publication Record
2016
Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic)
ŠVEC, RomanBasic information
Original name
Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic)
Name in Czech
Vnímání kvality služeb v Českém Krumlově čínskými turisty
Authors
ŠVEC, Roman
Edition
China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 40-50, 11 pp. 2016
Publisher
Neuveden
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-7-5103-1428-5
Keywords (in Czech)
Cestovní ruch; turisté; preference; vnímání; požadavky; kvalita služeb; Česká republika
Keywords in English
Tourism; Chinese; Tourists; preferences; perception; requirements; service quality; Czech Republic
Tags
Změněno: 15/3/2017 13:55, Hana Dlouhá
V originále
This paper deals with perception of a range of factors which can affect the satisfaction of Chinese tourists when visiting the Czech Republic, specifically in the favourite city Český Krumlov. In recent years, Český Krumlov has become a popular destination of Asian tourists. However, this segment of Asian tourists is changing significantly: there are more tourists from China to the detriment of the number of e.g. Japanese tourists. This paper focuses on the perception of quality of chosen services provided to Chinese tourists directly in the city Český Krumlov. A method of guided interviews was used in order to understand deeper the preferences from which the perception of the studied destination, local enterprises and also residents can be concluded.
In Czech
Příspěvek analyzuje vnímání faktorů nabídky cestovního ruchu, které mohou ovlivnit spokojenost čínských turistů při návštěvě České republiky, konkrétně oblíbeného města Český Krumlov. V posledních letech se Český Krumlov stal oblíbenou destinací asijských turistů. Nicméně, tento segment se výrazně mění např, tím že přijíždí více turistů z Číny na úkor např. Japonských turistů. Tento článek se zaměřuje na vnímání kvality vybraných služeb poskytovaných čínským turistům přímo v centru města Český Krumlov. Pro výzkum bylo použito metody řízených rozhovorů s cílem pochopit hlouběji preference, ze kterých mohou být učiněny závěry a doporučení pro místní samosprávu, podnikatele i obyvatele.