D
2016
Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view
SOLAROVÁ, Petra
Basic information
Original name
Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view
Name in Czech
Čínské e-shopy z pohledu českých B2C zákazníků
Edition
China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 1-11, 12 pp. 2016
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
China
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Čínské e-shopy; on-line nakupování; e-commerce; B2C; čeští zákazníci
Keywords in English
Chinese e-shops; on-line shopping; e-commerce; B2C; Czech customers
V originále
This paper deals with shopping in B2C Chinese e-shops and it focuses on Czech customers who have already made a purchase there. The aim of this paper is firstly to explore what influences and forms the Czech B2C customers’ point of view on Chinese e-shops, and secondly to identify advantages and disadvantages of buying in these e-shops. For purposes of the first and partially also of the second aim, data were obtained through Internet searching. The found materials were evaluated critically by means of content analysis principles. Besides this, two case studies were created in order to explain particular advantages and disadvantages more complexly.
In Czech
Článek se zabývá nákupy v čínských e-shopech. Zaměřuje se na české zákazníky, kteří již někdy v nějakém čínském e-shopu nakupovali. Cílem článku je nejprve prozkoumat, co ovlivňuje a formuje názor českých zákazníků na čínské e-shopy, a poté identifikovat výhody a nevýhody nakupování v těchto e-shopech. Pro účely prvního a částečně též druhého cíle byla získána data prostřednictvím vyhledávání na internetu. Takto nalezené materiály byly kriticky zhodnoceny za využití principů obsahové analýzy. Kromě toho byly vytvořeny dvě případové studie, které se snaží vysvětlit jednotlivé výhody a nevýhody mnohem komplexněji.
Displayed: 25/12/2024 03:00