D 2016

Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view

SOLAROVÁ, Petra

Basic information

Original name

Chinese e-shops from the Czech B2C customers’ point of view

Name in Czech

Čínské e-shopy z pohledu českých B2C zákazníků

Authors

SOLAROVÁ, Petra

Edition

China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 1-11, 12 pp. 2016

Publisher

Neuveden

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

China

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-7-5103-1428-5

Keywords (in Czech)

Čínské e-shopy; on-line nakupování; e-commerce; B2C; čeští zákazníci

Keywords in English

Chinese e-shops; on-line shopping; e-commerce; B2C; Czech customers

Tags

KCRM2
Změněno: 16/3/2017 10:26, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper deals with shopping in B2C Chinese e-shops and it focuses on Czech customers who have already made a purchase there. The aim of this paper is firstly to explore what influences and forms the Czech B2C customers’ point of view on Chinese e-shops, and secondly to identify advantages and disadvantages of buying in these e-shops. For purposes of the first and partially also of the second aim, data were obtained through Internet searching. The found materials were evaluated critically by means of content analysis principles. Besides this, two case studies were created in order to explain particular advantages and disadvantages more complexly.

In Czech

Článek se zabývá nákupy v čínských e-shopech. Zaměřuje se na české zákazníky, kteří již někdy v nějakém čínském e-shopu nakupovali. Cílem článku je nejprve prozkoumat, co ovlivňuje a formuje názor českých zákazníků na čínské e-shopy, a poté identifikovat výhody a nevýhody nakupování v těchto e-shopech. Pro účely prvního a částečně též druhého cíle byla získána data prostřednictvím vyhledávání na internetu. Takto nalezené materiály byly kriticky zhodnoceny za využití principů obsahové analýzy. Kromě toho byly vytvořeny dvě případové studie, které se snaží vysvětlit jednotlivé výhody a nevýhody mnohem komplexněji.
Displayed: 30/12/2024 17:30