J 2016

Economic laws of division and changing the labor in the system of contemporary vocational education determination

RONZHINA, Natalia V., Gennadij M. ROMANTSEV, Vladimir A. PISKONOV and Jaromír VRBKA

Basic information

Original name

Economic laws of division and changing the labor in the system of contemporary vocational education determination

Name in Czech

Ekonomické zákony rozdělení a změny práce v systému současného stanovení odborného vzdělávání

Authors

RONZHINA, Natalia V. (643 Russian Federation), Gennadij M. ROMANTSEV (643 Russian Federation), Vladimir A. PISKONOV (643 Russian Federation) and Jaromír VRBKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

IEJME - Mathematics Education, Netherlands, LOOK Academic Publishers, 2016, 2468-4945

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000836

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Ekonomické zákony; vysoce kompetentní osobnost; strukturální funkční model; odborné vzdělávání

Keywords in English

Economic laws; highly competent personality; structural functional model; vocational education

Tags

Změněno: 14/11/2016 15:23, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The goal of the present research consists in the verification of the economic laws of division and change of the labor, that produce an immediate impact on the vocational education development strategy and a mediated impact on the requirements made to the personality of a student within this system. The article presents a structural functional model of the interaction of the economic laws of division and changing the labor during the industrial and post-industrial periods of social development.

In Czech

Cíl tohoto výzkumu spočívá v ověření ekonomických zákonů v oblasti rozdělení a změny práce, které mají bezprostřední dopad na strategii odborného vzdělávacího rozvoje a zprostředkovaný dopad na požadavky, které byly uskutečněny u studentů v rámci tohoto systému. Článek představuje strukturální funkční model vzájemného působení ekonomických zákonů při rozdělení a změně práce během průmyslového a postindustriálního období společenského rozvoje.