D
2016
The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic
ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ
Basic information
Original name
The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic
Name in Czech
Význam ubytovacích zařízeních cestovního ruchu a jejich lokalizace na případu vybrané oblasti v České republice
Authors
ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Milan, Italy, The 27th International Business Information Management Association Conference, p. 1454-1467, 14 pp. 2016
Publisher
International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000833
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
potraviny; cestovní ruch; gastronomie; stravovací zařízení; preference; regionální produkty
Keywords in English
Food Tourism; gastronomy; catering establishments; preferences; regional products
V originále
This paper deals with the topic of Food Tourism and its connection with the local gastronomic products. It compares the demand for the local food in retail stores and in catering establishments: a istinct disproportion between the customers’ willingness to find out information about the food origin, while shopping in a store in comparison with buying the food in the catering establishments. The aim of the paper was to identify possible problems in the perception of local food by tourists and to recognize their role when assessing the offer in the catering establishments in the studied area. The conclusion indicates other possibilities for the offer of local food which can be usable for catering establishments. The findings are based on data obtained through questionnaires.
In Czech
Příspěvek souvisí s tématem potravin cestovního ruchu a jeho spojení s místními gastronomickými produkty. Porovnává poptávku po místních potravin v obchodech a ve stravovacích zařízeních. Cílem této práce bylo odhalit případné problémy ve vnímání místních potravin turisty a ukázat jejich roli při v současné nabídce produktů ve stravovacích zařízeních studované oblasti. V závěru příspěvek naznačuje další možnosti nabídky místních potravin, které mohou být použitelné pro stravování. Tyto závěry jsou založeny na údajích získaných prostřednictvím primárního výzkumu konkrétně dotazníků.
Displayed: 16/11/2024 06:24