D 2016

The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic

ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ

Basic information

Original name

The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic

Name in Czech

Význam ubytovacích zařízeních cestovního ruchu a jejich lokalizace na případu vybrané oblasti v České republice

Authors

ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Milan, Italy, The 27th International Business Information Management Association Conference, p. 1454-1467, 14 pp. 2016

Publisher

International Business Information Management Association (IBIMA)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000833

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-6-9

Keywords (in Czech)

potraviny; cestovní ruch; gastronomie; stravovací zařízení; preference; regionální produkty

Keywords in English

Food Tourism; gastronomy; catering establishments; preferences; regional products

Tags

KCRM3, RIV16, SCOPUS
Změněno: 8/11/2016 13:10, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper deals with the topic of Food Tourism and its connection with the local gastronomic products. It compares the demand for the local food in retail stores and in catering establishments: a istinct disproportion between the customers’ willingness to find out information about the food origin, while shopping in a store in comparison with buying the food in the catering establishments. The aim of the paper was to identify possible problems in the perception of local food by tourists and to recognize their role when assessing the offer in the catering establishments in the studied area. The conclusion indicates other possibilities for the offer of local food which can be usable for catering establishments. The findings are based on data obtained through questionnaires.

In Czech

Příspěvek souvisí s tématem potravin cestovního ruchu a jeho spojení s místními gastronomickými produkty. Porovnává poptávku po místních potravin v obchodech a ve stravovacích zařízeních. Cílem této práce bylo odhalit případné problémy ve vnímání místních potravin turisty a ukázat jejich roli při v současné nabídce produktů ve stravovacích zařízeních studované oblasti. V závěru příspěvek naznačuje další možnosti nabídky místních potravin, které mohou být použitelné pro stravování. Tyto závěry jsou založeny na údajích získaných prostřednictvím primárního výzkumu konkrétně dotazníků.
Displayed: 9/11/2024 00:51