2016
The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic
ŠVEC, Roman a Petra SOLAROVÁZákladní údaje
Originální název
The importance of accommodation establishments in tourism and their localization: the case of the chosen area in the Czech Republic
Název česky
Význam ubytovacích zařízeních cestovního ruchu a jejich lokalizace na případu vybrané oblasti v České republice
Autoři
ŠVEC, Roman (203 Česká republika, domácí) a Petra SOLAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Milan, Italy, The 27th International Business Information Management Association Conference, od s. 1454-1467, 14 s. 2016
Nakladatel
International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000833
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-0-9860419-6-9
Klíčová slova česky
potraviny; cestovní ruch; gastronomie; stravovací zařízení; preference; regionální produkty
Klíčová slova anglicky
Food Tourism; gastronomy; catering establishments; preferences; regional products
Změněno: 8. 11. 2016 13:10, Hana Dlouhá
V originále
This paper deals with the topic of Food Tourism and its connection with the local gastronomic products. It compares the demand for the local food in retail stores and in catering establishments: a istinct disproportion between the customers’ willingness to find out information about the food origin, while shopping in a store in comparison with buying the food in the catering establishments. The aim of the paper was to identify possible problems in the perception of local food by tourists and to recognize their role when assessing the offer in the catering establishments in the studied area. The conclusion indicates other possibilities for the offer of local food which can be usable for catering establishments. The findings are based on data obtained through questionnaires.
Česky
Příspěvek souvisí s tématem potravin cestovního ruchu a jeho spojení s místními gastronomickými produkty. Porovnává poptávku po místních potravin v obchodech a ve stravovacích zařízeních. Cílem této práce bylo odhalit případné problémy ve vnímání místních potravin turisty a ukázat jejich roli při v současné nabídce produktů ve stravovacích zařízeních studované oblasti. V závěru příspěvek naznačuje další možnosti nabídky místních potravin, které mohou být použitelné pro stravování. Tyto závěry jsou založeny na údajích získaných prostřednictvím primárního výzkumu konkrétně dotazníků.