2016
STAKEHOLDER POWER-INTEREST MATRIX AND STAKEHOLDER-RESPONSIBILITY MATRIX IN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
STAKEHOLDER POWER-INTEREST MATRIX AND STAKEHOLDER-RESPONSIBILITY MATRIX IN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Název česky
Matice stakeholder power-interest a stakeholder-responsibility ve společenské odpovědnosti firem
Autoři
SLABÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Neuveden, The 8th International Days of Statistics and Economis, od s. 1366-1374, 9 s. 2016
Nakladatel
Melandrium
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000826
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87990-02-5
Klíčová slova česky
společenská odpovědnost firem; stakeholder; matice stakeholder power-interest; matice stakeholder-responsibility
Klíčová slova anglicky
corporate social responsibility; stakeholder; stakeholder-responsibility matrix; stakeholder power-interest matrix
Změněno: 27. 10. 2016 10:35, Hana Dlouhá
V originále
Globalization brings to the business environment and competition lots of new changes and challenges. One of these factors is also corporate social responsibility that represents an inescapable fact in the business environment. The role of any business in society and relationships between organization and society can be examined by the corporate social responsibility and stakeholder approach. Successful corporate social responsibility programs reflect stakeholder preferences and expectations regarding the corporate behavior. This article focuses on the connection between stakeholders and corporate social responsibility. Based on the author research the key stakeholder groups for corporate social responsibility for selected organizations and the most frequent dimensions of corporate social responsibility for these groups were identified. The author research conducted on 100 business entities was based on the stakeholder power-interest matrix used for mapping and identification of key stakeholders in corporate social responsibility and stakeholder-responsibility matrix used for identification of dimensions of corporate social responsibility for selected stakeholders groups. Based on the author research six key stakeholder groups for corporate social responsibility of organizations participating in author’s research and three most frequent dimension of corporate social responsibility were specified
Česky
Globalizace přináší do podnikatelského prostředí a hospodářské soutěže spoustou nových změn a výzev. Jedním z těchto faktorů je také sociální odpovědnost podniků, která představuje nevyhnutelný aspekt v podnikatelském prostředí. Úloha každého podnikatelského subjektu ve společnosti a vztahy mezi organizací a společností může být analyzována prostřednictvím společenské odpovědnosti firem a aplikací teorie stakeholderů. Úspěšné programy Corporate Social Responsibility odrážejí preference stakeholderů ajejich očekávání, s ohledem na chování společnosti. Tento článek se zaměřuje na propojení mezi stakeholdery a společenskou odpovědností firem. Na základě výzkumu klíčových skupin stakeholderů v rámci společenské odpovědnosti firem byly identifikovány tyto klíčové skupiny stakeholderů. Výzkum, který byl proveden na 100 podnikatelských subjektech, byl založen na matici stakeholder power-interest a matici stakeholder-responsibility. Na základě výzkumu autorky bylo identifikováno šest klíčových skupin stakeholderů pro společenskou odpovědnost firem, které participovali na výzkumu autorky a dále byly specifikovány tři nejčastější dimenze společenské odpovědnosti těchto firem.