J 2016

Komparace využívaných analýz při zpracování marketingového auditu

PÍCHOVÁ, Romana and Lukáš POLANECKÝ

Basic information

Original name

Komparace využívaných analýz při zpracování marketingového auditu

Name (in English)

Comparisons Used Analyses When Processing Marketing Audit

Authors

PÍCHOVÁ, Romana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lukáš POLANECKÝ (203 Czech Republic)

Edition

Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2016, 2464-7217

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000818

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

marketingový audit; Porterův model pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza

Keywords in English

marketing audit; Porter’s Five Forces model; STEP analysis; SWOT analysis

Tags

KEM2, RIV16
Změněno: 20/10/2016 10:30, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek je věnován problematice marketingového auditu. Účelem tohoto článku je seznámit čtenáře s problematikou marketingového auditu, definovat jeho náplň a obsah, stanovit a charakterizovat jeho účel, cíl a přínosy pro auditovaný podnik. Dále poukázat na možnost využití analýz, které mohou být pro podnik při vykonání marketingového auditu přínosné a které podniku určí jejich slabá místa a problematické oblasti, či naopak určí jejich silné stránky a možné příležitosti. Cílem příspěvku je navrhnout podnikům optimální kombinaci užívaných analýz při zpracování marketingového auditu.

In English

This paper discusses the marketing audit. The purpose of this article is to familiarize the reader with problems of marketing audit, define its content, define and characterize its purpose, goal and benefits for the audited company. Further it is to highlight the possibility of using analyses that may be beneficial while implementing marketing audit in the company, and indicate its weaknesses and problem areas or, on the contrary, determine its strengths and potential opportunities. The aim of this paper is to propose an optimum combination of analyses used in the processing of marketing audit.
Displayed: 27/12/2024 08:33