Kľúčové kompetenie v technických a prírodovedeckých predmetoch
HRMO, Roman, Jana ŠKRABÁNKOVÁ, Daniel KUČERKA and Ján KMEC. Kľúčové kompetenie v technických a prírodovedeckých predmetoch (Key competences in engineering and science subjects). Wyzsa Szkola Menedzerska w W. Varšava: 1. vydanie, 2016, 322 pp. Monografia. ISBN 978-83-7520-204-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Kľúčové kompetenie v technických a prírodovedeckých predmetoch |
Name in Czech | Klíčové kometence v technických a přírodovědných předmětech |
Name (in English) | Key competences in engineering and science subjects |
Authors | HRMO, Roman, Jana ŠKRABÁNKOVÁ, Daniel KUČERKA and Ján KMEC. |
Edition | Wyzsa Szkola Menedzerska w W. Varšava, 322 pp. Monografia, 2016. |
Publisher | 1. vydanie |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Poland |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-83-7520-204-5 |
Keywords (in Czech) | Klíčové kompetence; kompetence technických předmětů; kompetence přírodovědných předmětů; modely klíčových kompetencí |
Keywords in English | Key competences; Competence of technical subjects; Competence of natural subjects. Models core competencies |
Tags | DOP |
Changed by | Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 12/10/2016 08:04. |
Abstract |
---|
Vedecká monografia popisuje prehľad súčasného stavu poznania rôznych druhov kľúčových kompetencií technických a prírodovedných predmetov, v rámci edukačného procesu pre všetky stupne vzdelavácieho procesu. Autori podávajú základné informácie o kľúčových kompetenciach v rámci Slovenskej a Českej republiky, ktoré získali vlastným edukačným procesom. Hlavná časť publikácie predstavuje pomerne podrobný prehľad konkrétnych kompetencií technických a prírodovedných predmetov, ku ktorým dospeli na základe rozsiahlych výskumov. Výsledkom sú návrhy konkrétnych modelov kľúčových kompetencií edukačného procesu. |
Abstract (in Czech) |
---|
Vědecká monografie popisuje přehled současného stavu poznání různých druhů klíčových kompetencí technických a přírodovědných předmětů, v rámci edukačního procesu pro všechny stupně vzdělávacího procesu. Autoři podávají základní informace o klíčové kompetence v rámci Slovenské a České republiky, které získaly vlastním edukačním procesem. Hlavní část publikace představuje poměrně podrobný přehled konkrétních kompetencí technických a přírodovědných předmětů, ke kterým dospěli na základě rozsáhlých výzkumů. Výsledkem jsou návrhy konkrétních modelů klíčových kompetencí edukačního procesu. Monografie je určena vědeckým a akademickým pracovníkům, jakož i pedagogům výzkumných a vzdělávacích institucí, technických a přírodovědných univerzit, jakož i ostatním humanitním univerzitám. |
Abstract (in English) |
---|
Scientific monograph describes the overview of the current state of knowledge of different types of key competences of technical and scientific subjects within the educational process for all levels of the educational process. The authors present the basic information on key competencies in the Slovak and Czech Republic, which has acquired its own educational process. The main part of the book presents a fairly detailed overview of specific technical competencies and science, which they have reached on the basis of extensive research. The results are proposals for concrete models of key competencies educational process. The monograph is intended for researchers and scholars, teachers and research and educational institutions, technical and natural science universities, as well as other Humanities University. |
PrintDisplayed: 17/10/2024 11:45