J 2016

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

SLÁDKOVÁ, Věra a Lee MACKENZIE

Základní údaje

Originální název

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

Název anglicky

“Loop input” – a unique language teacher training method

Autoři

SLÁDKOVÁ, Věra (203 Česká republika, domácí) a Lee MACKENZIE (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000811

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation

Klíčová slova anglicky

explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation

Štítky

KCJ1, RIV16
Změněno: 11. 10. 2016 08:23, Hana Dlouhá

Anotace

ORIG EN

V originále

Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.

Anglicky

The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.
Zobrazeno: 23. 12. 2024 20:45