J
2016
„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
SLÁDKOVÁ, Věra and Lee MACKENZIE
Basic information
Original name
„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
Name (in English)
“Loop input” – a unique language teacher training method
Authors
SLÁDKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lee MACKENZIE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
Edition
Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000811
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation
Keywords in English
explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation
V originále
Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.
In English
The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.
Displayed: 10/11/2024 00:12