SLÁDKOVÁ, Věra and Lee MACKENZIE. „Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků (“Loop input” – a unique language teacher training method). Cizí jazyky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, ročník 59, č. 5, p. 14-20. ISSN 1210-0811. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name „Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
Name (in English) “Loop input” – a unique language teacher training method
Authors SLÁDKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lee MACKENZIE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
Edition Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000811
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation
Keywords in English explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation
Tags KCJ1, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 11/10/2016 08:23.
Abstract
Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.
Abstract (in English)
The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:05