J 2016

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

SLÁDKOVÁ, Věra and Lee MACKENZIE

Basic information

Original name

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

Name (in English)

“Loop input” – a unique language teacher training method

Authors

SLÁDKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lee MACKENZIE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

Edition

Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000811

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation

Keywords in English

explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation

Tags

KCJ1, RIV16
Změněno: 11/10/2016 08:23, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.

In English

The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.
Displayed: 14/11/2024 17:00