J 2016

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

SLÁDKOVÁ, Věra a Lee MACKENZIE

Základní údaje

Originální název

„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků

Název anglicky

“Loop input” – a unique language teacher training method

Autoři

SLÁDKOVÁ, Věra (203 Česká republika, domácí) a Lee MACKENZIE (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000811

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation

Klíčová slova anglicky

explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation

Štítky

Změněno: 11. 10. 2016 08:23, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.