D
2016
Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement
TIŠLEROVÁ, Kamila
Základní údaje
Originální název
Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement
Název česky
Metodické přístupy k měření spokojenosti zákazníků
Autoři
TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Norristown (USA), Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016, od s. 880-887, 8 s. 2016
Nakladatel
International Business Information Management Association, IBIMA
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000807
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
spokojenost zákazníka; měření spokojenosti; akademická sféra
Klíčová slova anglicky
customer satisfaction; satisfaction measurement; academic sphere
V originále
This research deals with evaluation of outputs gained by five different methods of quantitative research and they were compared with those outputs gained by individual interviews and moderated discussion. The customer satisfaction methods were adopted for their usage in academic sphere. As all the tools are based on different methodology the final outputs were standardized to a joint base in three clusters (meeting the general satisfaction, willingness to apply for the same university again and the quality of education evaluation). As to results - the Kano model was the closest one to the qualitative research. Because in current time the students satisfaction evaluation creates an obligatory part of university management activity the impact to a proper methodology of students satisfaction measurement should become a very up-to-day item.
Česky
Tento výzkum řeší vyhodnocení získaných výstupů díky pěti různým metodám kvantitativního výzkumu a tyto získané výstupy byly porovnány s individuálními rozhovory a moderovanou diskuzi. Metody spokojenosti zákazníků byly přijaty pro jejich využití v akademické sféře. Všechny nástroje jsou založeny na odlišné metodice konečných výstupů, které byly standardizovány na společné základně tří skupin (setkání s celkovou spokojeností, ochotou opakované aplikace na univerzitě a kvality hodnocení vzdělávání). Co se týče výsledků - model Kano byl nejblíže ke kvalitativnímu výzkumu. Protože v současné době vyhodnocování spokojenosti studentů má dopad na povinnou součást činnosti managementu univerzity, správná metodika měření spokojenosti studentů by se měla stát velmi každodenní záležitostí.
Zobrazeno: 22. 12. 2024 07:00