Detailed Information on Publication Record
2016
Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement
TIŠLEROVÁ, KamilaBasic information
Original name
Methodological Approaches to Customer Satisfaction Measurement
Name in Czech
Metodické přístupy k měření spokojenosti zákazníků
Authors
TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Norristown (USA), Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016, p. 880-887, 8 pp. 2016
Publisher
International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000807
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech)
spokojenost zákazníka; měření spokojenosti; akademická sféra
Keywords in English
customer satisfaction; satisfaction measurement; academic sphere
Změněno: 22/9/2016 08:45, Hana Dlouhá
V originále
This research deals with evaluation of outputs gained by five different methods of quantitative research and they were compared with those outputs gained by individual interviews and moderated discussion. The customer satisfaction methods were adopted for their usage in academic sphere. As all the tools are based on different methodology the final outputs were standardized to a joint base in three clusters (meeting the general satisfaction, willingness to apply for the same university again and the quality of education evaluation). As to results - the Kano model was the closest one to the qualitative research. Because in current time the students satisfaction evaluation creates an obligatory part of university management activity the impact to a proper methodology of students satisfaction measurement should become a very up-to-day item.
In Czech
Tento výzkum řeší vyhodnocení získaných výstupů díky pěti různým metodám kvantitativního výzkumu a tyto získané výstupy byly porovnány s individuálními rozhovory a moderovanou diskuzi. Metody spokojenosti zákazníků byly přijaty pro jejich využití v akademické sféře. Všechny nástroje jsou založeny na odlišné metodice konečných výstupů, které byly standardizovány na společné základně tří skupin (setkání s celkovou spokojeností, ochotou opakované aplikace na univerzitě a kvality hodnocení vzdělávání). Co se týče výsledků - model Kano byl nejblíže ke kvalitativnímu výzkumu. Protože v současné době vyhodnocování spokojenosti studentů má dopad na povinnou součást činnosti managementu univerzity, správná metodika měření spokojenosti studentů by se měla stát velmi každodenní záležitostí.