In the original language
This paper aims to analyse differential approaches to the Customer Relationship Management theory. The main strategies for the CRM concern the customers as the core value to the company. From establishing, developing, finishing and evaluation customer relations, with the help of technology, obtain, analyse and valuably use of the customer information and exchange at the aim of establishing a long-term relationship for profitability and competitive advantage. CRM, in some aspects, takes the customer as business partner and this concept helps the company act more effectively, efficiently and productively. The research question is: what is the proper effective strategy for customer relationship management. Several methodological approaches are examined and applied.
In Czech
Tento článek si klade za cíl analyzovat rozdílné přístupy v teorii Customer Relationship Management. Hlavní strategie pro CRM se týkají zákazníků jako základní hodnoty pro společnost. Vytváření, vývoj, dokončování práce a vyhodnocování vztahů se zákazníky, za pomocí technologie, je cílem získat, analyzovat a cenně používat informace o zákazníkovi a výměny v zájmu vytvoření dlouhodobého vztahu k ziskovosti a konkurenční výhody. CRM, v některých aspektech, bere zákazníka jako obchodního partnera a tento koncept pomáhá jednat společnosti účinněji, efektivněji a produktivněji. Výzkumná otázka zní: co je správná účinná strategie pro řízení vztahů se zákazníky. Vybrané metodologické přístupy jsou zkoumány a aplikovány.