2016
LA POLITICA CULTURAL DE CHECOSLOVAQUIA EN URUGUAY DURANTE LAS DECADAS 1950 Y 1960
ZOUREK, MichalZákladní údaje
Originální název
LA POLITICA CULTURAL DE CHECOSLOVAQUIA EN URUGUAY DURANTE LAS DECADAS 1950 Y 1960
Název česky
KULTURNÍ POLITIKA ČESKOSLOVENSKA A URUGUAYE V PADESÁTÝCH A ŠEDESÁTÝCH LETECH 20. STOLETÍ
Název anglicky
CULTURAL POLICY OF CZECHOSLOVAKIA AND URUGUAY IN THE 1950´S AND 1960´S
Autoři
ZOUREK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia romanistica, Ostrava, 2016, 1803-6406
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000738
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
kulturní vztahy; guerra fria; kominizmus; Uruguay; Československo; Latinská Amerika
Klíčová slova anglicky
cultural relationships; guerra fria; comunism; Uruguay; Czechoslovakia; Latin America
Změněno: 12. 9. 2016 09:03, Hana Dlouhá
V originále
El artículo analiza, a través de los documentos archivísticos y la literatura, la política cultural de Checoslovaquia hacia Uruguay durante las dos primeras décadas de la Guerra Fría, es decir, en los anos cincuenta y sesenta del siglo XX. Con respecto a las posibilidades limitadas de la diplomacia clásica de la Checoslovaquia comunista en la región, el buen nombre de la cultura checoslovaca ayudó a promover los intereses políticos y económicos. Especialmente la música clásica (Janáček, Dvořák, Smetana) y el cine, tradicionalmente exitoso en los festivales internacionales (Jiří Trnka), alcanzaron una gran popularidad. La década de los 60 se puede considerar como la época de la cooperación cultural más intensa entre los dos países que a la vez representa uno de los casos más exitosos de la política cultural de Checoslovaquia en América Latina. Después del golpe de Estado en 1973, las posibilidades de la promoción cultural de Checoslovaquia en Urug uay eran mínimas.
Česky
Kulturní politika Československa vůči Latinské Americe v 50. a 60. letech 20. století v případě Uruguaye. Tento článek analyzuje kulturní politiku Československa vůči Uruguayi během dvou prvních dekád studené války v dokumentech českých archívů a literatury z tohoto období. S ohledem na limitované možnosti klasické československé komunistické diplomacie v tomto regionu to bylo dobré jméno československé kultury, které pomáhalo naplňovat politické a ekonomické zájmy země. Především československá vážná hudba (Janáček, Dvořák, Smetana) a také kinematografie, která uspěla na mezinárodních filmových festivalech (Jiří Trnka), získaly popularitu. 60. léta 20. století mohou být označena jako období nejintenzivnější kulturní spolupráce mezi oběma zeměmi a zároveň to byl jeden z nejlepších příkladů kulturní politiky Československa v Latinské Americe. Po převratu v roce 1973 byly možnosti propagace československé kultury v Uruguayi minimální.
Anglicky
The cultural policy of Czechoslovakia towards Latin America in 1950s and 1960s: the case of Uruguay. This article analyzes cultural politics of Czechoslovakia against Uruguay during two first decades of the Cold War through documents from Czech archives and literature from that period. With regard to the limited possibilities of classical diplomacy of communist Czechoslovakia in the region, it was the good name of Czechoslovak culture that was conducive to promote political and economic interests of the country. Especially Czechoslovak classical music (Janáček, Dvořák, Smetana) and also cinematography, which was traditionally successful at internationals film festivals (Jiři Trnka), achieved great popularity. The 1960s can be identified as the period of the most intense cultural cooperation between the two countries and in the same time it was one of the best examples of the cultural policy of Czechoslovakia in Latin America. After the coup in 1973, the possibilities for cultural promotion of Czechoslovakia in Uruguay were minimal.