J
2016
Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
STOPKA, Ondrej, Lenka ČERNÁ and Vladislav ZITRICKÝ
Basic information
Original name
Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services
Name in Czech
Metodika pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami
Authors
STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka ČERNÁ (703 Slovakia) and Vladislav ZITRICKÝ (703 Slovakia)
Edition
Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Croatia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000727
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
logistika; zákazník; metodika; kritéria; hodnocení; měření
Keywords in English
logistics; customer; methodology; criteria; evaluation; measuring
V originále
The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.
In Czech
Článek se zabývá návrhem metodiky pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami. Metodika odráží především subjektivní hodnocení kvality, které je založeno na přímo a nepřímo měřitelných charakteristikách. Zkoumané charakteristiky vyplývají z pocitů zákazníků, přání, požadavků a zkušeností odborníků, kteří studovali odpovědi z dotazníkového šetření. Odpovědi z dotazníkového šetření hodnotí kvalitu logistických služeb a význam hodnotících kritérií. Objektivní hodnocení kvality je ověřeno pomocí metod používaných pro měření spokojenosti zákazníků. Tyto metody pro stanovení vah vybraných kritérií byly také ověřeny na základě navrhovaného vývojového diagramu.
Displayed: 22/12/2024 08:10