J 2016

Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services

STOPKA, Ondrej, Lenka ČERNÁ and Vladislav ZITRICKÝ

Basic information

Original name

Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services

Name in Czech

Metodika pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami

Authors

STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka ČERNÁ (703 Slovakia) and Vladislav ZITRICKÝ (703 Slovakia)

Edition

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Croatia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000727

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

logistika; zákazník; metodika; kritéria; hodnocení; měření

Keywords in English

logistics; customer; methodology; criteria; evaluation; measuring

Tags

Změněno: 2/9/2016 10:48, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.

In Czech

Článek se zabývá návrhem metodiky pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami. Metodika odráží především subjektivní hodnocení kvality, které je založeno na přímo a nepřímo měřitelných charakteristikách. Zkoumané charakteristiky vyplývají z pocitů zákazníků, přání, požadavků a zkušeností odborníků, kteří studovali odpovědi z dotazníkového šetření. Odpovědi z dotazníkového šetření hodnotí kvalitu logistických služeb a význam hodnotících kritérií. Objektivní hodnocení kvality je ověřeno pomocí metod používaných pro měření spokojenosti zákazníků. Tyto metody pro stanovení vah vybraných kritérií byly také ověřeny na základě navrhovaného vývojového diagramu.