J 2016

Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services

STOPKA, Ondrej, Lenka ČERNÁ a Vladislav ZITRICKÝ

Základní údaje

Originální název

Methodology for Measuring the Customer Satisfaction with the Logistics Services

Název česky

Metodika pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami

Autoři

STOPKA, Ondrej (703 Slovensko, domácí), Lenka ČERNÁ (703 Slovensko) a Vladislav ZITRICKÝ (703 Slovensko)

Vydání

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000727

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

logistika; zákazník; metodika; kritéria; hodnocení; měření

Klíčová slova anglicky

logistics; customer; methodology; criteria; evaluation; measuring

Štítky

Změněno: 2. 9. 2016 10:48, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

The article deals with the proposal of methodology for measuring the customer satisfaction with the logistics services. The methodology reflects mostly the subjective quality evaluation which is based on the directly and indirectly measurable characteristics. Researched characteristics result from the customer feelings, wishes, requirements and the experiences of experts which studied the answers from the questionnaire survey. Answers from the questionnaire survey evaluate the quality of logistics services and the importance of evaluation criteria. Objective quality evaluation is verified by the methods for measuring the customer satisfaction. These methods for determining the weights of selected criteria were verified on the basis of proposed flowchart as well.

Česky

Článek se zabývá návrhem metodiky pro měření spokojenosti zákazníků s logistickými službami. Metodika odráží především subjektivní hodnocení kvality, které je založeno na přímo a nepřímo měřitelných charakteristikách. Zkoumané charakteristiky vyplývají z pocitů zákazníků, přání, požadavků a zkušeností odborníků, kteří studovali odpovědi z dotazníkového šetření. Odpovědi z dotazníkového šetření hodnotí kvalitu logistických služeb a význam hodnotících kritérií. Objektivní hodnocení kvality je ověřeno pomocí metod používaných pro měření spokojenosti zákazníků. Tyto metody pro stanovení vah vybraných kritérií byly také ověřeny na základě navrhovaného vývojového diagramu.