J 2016

EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING

KMECOVÁ, Iveta

Basic information

Original name

EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING

Name in Czech

EFEKTIVNOST MANAGEMENTU NA UNIVERZITĚ V ČÍNĚ

Authors

KMECOVÁ, Iveta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000719

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

kvalita vzdělávacího procesu; efektivita vzdělávacího procesu; vzdělávání; didaktické prostředky; motivační metody; vyučovací metody; učitel; žák

Keywords in English

quality of educational process; effeciency of educational process; education; didactic means; motivational methods; teaching methods; teacher; student

Tags

Změněno: 2/9/2016 10:53, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Quality education is the greatest asset for the individual and allows him to successfully integrate into the practical life. Evaluation of the quality of education is therefore justified. Within the paper I present partial results of surveys aimed at identifying the views of staff and students on the quality of the course management. The aim was to determine the attitude and view of teachers, where they see options for the modernization and innovation learning process, as well as to determine student attitudes and opinions towards the level of motivation, motivational techniques, teaching methods, textbooks. The aim was to obtain feedback from the students' perspective. The study was conducted at NCUT in Beijing, China. The conclusion consists of practice recommendations to improve motivation.

In Czech

Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění názorů učitelů na kvalitu výuky. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů na motivační techniky, vyučovací metody, kompetence učitelů a využívání inovativních prvků v procesu výuky. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína.