2016
EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING
KMECOVÁ, IvetaZákladní údaje
Originální název
EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING
Název česky
EFEKTIVNOST MANAGEMENTU NA UNIVERZITĚ V ČÍNĚ
Autoři
KMECOVÁ, Iveta (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000719
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
kvalita vzdělávacího procesu; efektivita vzdělávacího procesu; vzdělávání; didaktické prostředky; motivační metody; vyučovací metody; učitel; žák
Klíčová slova anglicky
quality of educational process; effeciency of educational process; education; didactic means; motivational methods; teaching methods; teacher; student
Změněno: 2. 9. 2016 10:53, Hana Dlouhá
V originále
Quality education is the greatest asset for the individual and allows him to successfully integrate into the practical life. Evaluation of the quality of education is therefore justified. Within the paper I present partial results of surveys aimed at identifying the views of staff and students on the quality of the course management. The aim was to determine the attitude and view of teachers, where they see options for the modernization and innovation learning process, as well as to determine student attitudes and opinions towards the level of motivation, motivational techniques, teaching methods, textbooks. The aim was to obtain feedback from the students' perspective. The study was conducted at NCUT in Beijing, China. The conclusion consists of practice recommendations to improve motivation.
Česky
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění názorů učitelů na kvalitu výuky. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů na motivační techniky, vyučovací metody, kompetence učitelů a využívání inovativních prvků v procesu výuky. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína.