J
2016
EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING
KMECOVÁ, Iveta
Basic information
Original name
EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF MANAGEMENT AT THE NORTH CHINA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY IN BEIJING
Name in Czech
EFEKTIVNOST MANAGEMENTU NA UNIVERZITĚ V ČÍNĚ
Authors
KMECOVÁ, Iveta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000719
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
kvalita vzdělávacího procesu; efektivita vzdělávacího procesu; vzdělávání; didaktické prostředky; motivační metody; vyučovací metody; učitel; žák
Keywords in English
quality of educational process; effeciency of educational process; education; didactic means; motivational methods; teaching methods; teacher; student
V originále
Quality education is the greatest asset for the individual and allows him to successfully integrate into the practical life. Evaluation of the quality of education is therefore justified. Within the paper I present partial results of surveys aimed at identifying the views of staff and students on the quality of the course management. The aim was to determine the attitude and view of teachers, where they see options for the modernization and innovation learning process, as well as to determine student attitudes and opinions towards the level of motivation, motivational techniques, teaching methods, textbooks. The aim was to obtain feedback from the students' perspective. The study was conducted at NCUT in Beijing, China. The conclusion consists of practice recommendations to improve motivation.
In Czech
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění názorů učitelů na kvalitu výuky. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů na motivační techniky, vyučovací metody, kompetence učitelů a využívání inovativních prvků v procesu výuky. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína.
Displayed: 18/11/2024 01:47