J 2016

BRIEF REPORT ON PUBLIC SPENDING ON INLAND AND MARITIME WATERWAYS IN PARTICULAR COUNTRY IN CERTAIN PERIOD OF TIME

ROUSEK, Pavel

Basic information

Original name

BRIEF REPORT ON PUBLIC SPENDING ON INLAND AND MARITIME WATERWAYS IN PARTICULAR COUNTRY IN CERTAIN PERIOD OF TIME

Name in Czech

STRUČNÁ ZPRÁVA O VEŘEJNÝCH VÝDAJÍCH NA VNITROZEMSKÉ A NÁMOŘNÍ VODNÍ CESTY V PŘÍSLUŠNÉ ZEMI ZA URČITÉ ČASOVÉ OBDOBÍ

Authors

ROUSEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2016, 0469-6255

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50700 5.7 Social and economic geography

Country of publisher

Croatia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000712

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

veřejný sektor; vládní výdaje; regionální výdaje; obecní výdaje; vnitrozemské a námořní vodní cesty

Keywords in English

public sector; government spending; regional spending; municipal spending; inland and maritime waterways

Tags

KEM6, RIV16, SCOPUS
Změněno: 2/9/2016 14:08, Hana Dlouhá

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper is focused on the public financing of inland and maritime waterways in the Czech Republic. Text clarifies which public budgets are the most important for inland and maritime waterways. It also concentrates on regions where Czech public expenditures are located. The paper describes the importance of municipal and regional budgets in this sector.

In Czech

Tento článek je zaměřen na veřejné financování vnitrozemských a námořních vodních cest na území České republiky. Text objasňuje, které veřejné rozpočty jsou nejdůležitější pro vnitrozemské a námořní vodní cesty. Rovněž se soustředí na regiony, kde jsou umístěny české veřejné výdaje. Článek popisuje význam obecních a krajských rozpočtů v tomto odvětví.
Displayed: 28/12/2024 05:23