J 2016

PODPORA VÝUKY ALGORITMIZACE IT NÁSTROJI

JELÍNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

PODPORA VÝUKY ALGORITMIZACE IT NÁSTROJI

Název anglicky

SUPPORT OF TEACHING ALGORITHMIZATION WITH IT TOOLS

Autoři

JELÍNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000710

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

podpora výuky; algoritmizace; algoritmy; informační technologie

Klíčová slova anglicky

education support; algorithmization; algorithms; information technology

Štítky

Změněno: 25. 8. 2016 09:20, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Úroveň schopností studentů algoritmizovat nejrůznější typy úloh se neustále zhoršuje. Je možné diskutovat o rozsahu výuky tohoto tématu na různých typech a stupních škol. Z pohledu pedagoga je však podstatnější zajištění a nastavení procesu podpory výuky nástroji, které by bylo možné využít pro zvýšení její celkové efektivity. Na toto téma se soustřeďuje předložený příspěvek, ve kterém po úvodu do problematiky identifikujeme hlavní kategorie podpůrných nástrojů podle způsobu prezentace algoritmů a tyto kategorie se pokusíme následně porovnat z hlediska jejich užití pro výuku algoritmizace u cílové skupiny začátečníků bez dalších znalostí použitelných v daném tématu. Prezentovány budou i některé konkrétní nástroje zastupující jednotlivé kategorie a také výsledky porovnání.

Anglicky

The level of students' abilities to create algorithms for all sorts of tasks continues to decrease. We may discuss the extent of teaching this topic in different types and levels of schools. However, from the perspective of a teacher is more important to ensure and set support of teaching with tools that could be used to improve its overall efficiency. On this topic is focused also this paper, in which, after introduction into the problem, we identify major categories of support tools defined by the presentation of algorithms. These categories we will then try to compare from the point of view of their use for teaching algorithms for the target group of beginners without other special knowledge applicable in a given topic. Some specific instruments representing the different categories and the results of comparison will be presented too.