Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{33121, author = {Antoš, Karel}, article_location = {Olomouc}, article_number = {číslo 1}, keywords = {experimentation; mathematical situation; problem; proof; Fibonacci sequence; the greatest common divisor}, language = {cze}, issn = {1805-8949}, journal = {Trendy ve vzdělávání}, title = {VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE}, volume = {roč. 9}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 33121 AU - Antoš, Karel PY - 2016 TI - VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE JF - Trendy ve vzdělávání VL - roč. 9 IS - číslo 1 SP - 1-9 EP - 1-9 PB - Univerzita Palackého v Olomouci SN - 18058949 KW - experimentation KW - mathematical situation KW - problem KW - proof KW - Fibonacci sequence KW - the greatest common divisor N2 - Článek Využití experimentování při řešení problémů ve školské matematice chce ukázat, jak lze do výuky školské matematiky zapojit metodu zvanou výzkumný přístup. Ukazuje, jak se ve výzkumném přístupu dá užít experimentování, a jak se pomocí experimentování dají zkoumat matematické situace, případně řešit matematické problémy. Ukazuje, že pomocí této metody lze naučit žáky a studenty problémy řešit sami, nebo v případě matematických situací je i objevovat. Žáci a studenti tak mohou poznat tvůrčí aspekt matematiky jako cestu k samostatnému hledání řešení matematických problémů. Cílem je ukázat výzkumný přístup jako metodu, pomocí které mohou žáci objevovat nové poznatky a sami se učit. Využití experimentování je zde ukázáno na příkladech zkoumání matematické situace a řešení dvou problémů. ER -
ANTOŠ, Karel. VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE. \textit{Trendy ve vzdělávání}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 9, číslo 1, s.~1-9. ISSN~1805-8949.
|