J 2016

VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE

ANTOŠ, Karel

Basic information

Original name

VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE

Name (in English)

USING THE EXPERIMENTATION FOR SOLVING PROBLEMS IN SCHOOL MATHEMATICS

Authors

ANTOŠ, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000708

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

experimentování; matematická situace; problém; dokazování; Fibonacciho posloupnost; největší společný dělitel

Keywords in English

experimentation; mathematical situation; problem; proof; Fibonacci sequence; the greatest common divisor

Tags

Změněno: 24/8/2016 13:56, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Článek Využití experimentování při řešení problémů ve školské matematice chce ukázat, jak lze do výuky školské matematiky zapojit metodu zvanou výzkumný přístup. Ukazuje, jak se ve výzkumném přístupu dá užít experimentování, a jak se pomocí experimentování dají zkoumat matematické situace, případně řešit matematické problémy. Ukazuje, že pomocí této metody lze naučit žáky a studenty problémy řešit sami, nebo v případě matematických situací je i objevovat. Žáci a studenti tak mohou poznat tvůrčí aspekt matematiky jako cestu k samostatnému hledání řešení matematických problémů. Cílem je ukázat výzkumný přístup jako metodu, pomocí které mohou žáci objevovat nové poznatky a sami se učit. Využití experimentování je zde ukázáno na příkladech zkoumání matematické situace a řešení dvou problémů.