2016
			
	    
	
	
    VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE
ANTOŠ, KarelZákladní údaje
Originální název
VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE
	Název anglicky
USING THE EXPERIMENTATION FOR SOLVING PROBLEMS IN SCHOOL MATHEMATICS
		Autoři
ANTOŠ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1805-8949
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50300 5.3 Education
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000708
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova česky
experimentování; matematická situace; problém; dokazování; Fibonacciho posloupnost; největší společný dělitel
		Klíčová slova anglicky
experimentation; mathematical situation; problem; proof; Fibonacci sequence; the greatest common divisor
		
				
				Změněno: 24. 8. 2016 13:56, Hana Dlouhá
				
		V originále
Článek Využití experimentování při řešení problémů ve školské matematice chce ukázat, jak lze do výuky školské matematiky zapojit metodu zvanou výzkumný přístup. Ukazuje, jak se ve výzkumném přístupu dá užít experimentování, a jak se pomocí experimentování dají zkoumat matematické situace, případně řešit matematické problémy. Ukazuje, že pomocí této metody lze naučit žáky a studenty problémy řešit sami, nebo v případě matematických situací je i objevovat. Žáci a studenti tak mohou poznat tvůrčí aspekt matematiky jako cestu k samostatnému hledání řešení matematických problémů. Cílem je ukázat výzkumný přístup jako metodu, pomocí které mohou žáci objevovat nové poznatky a sami se učit. Využití experimentování je zde ukázáno na příkladech zkoumání matematické situace a řešení dvou problémů.
				Anglicky
Article Using experimentation for solving problem in school mathematics wants to show how the method called research approach can be involved to the teaching of school mathematics. It shows how experimentation can be used in the research approach and how the experimentation can be used for exploring mathematical situations or possibly for solving mathematical problems. Using this method we can teach pupils and students to solve problems by themselves, or in the case of mathematical situations to explore them. Pupils and students can get to know the creative aspect of mathematics as a way to finding solutions to mathematical problems. The aim is to show the research approach as a method by which students can discover new knowledge and teach themselves. Using experimentation is shown by the examples exploring mathematical situations and solving two mathematical problems.