KUČERKA, Daniel. DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES. Online. Acta Technologica Dubnicae. Dubnica: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2016, Vol.6, Issue 1, p. 49-56. ISSN 1338-3965. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES
Name in Czech Rozvoj klíčových kompetencí na integrovaných vyučovacích pracoviscích
Authors KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition Acta Technologica Dubnicae, Dubnica, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2016, 1338-3965.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000698
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) klíčové kompetence; integrovaná vyučovací pracoviště; soustružení
Keywords in English key competences; integrated teaching workplace; turning
Tags DOP, ERIH, RIV16
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 2/9/2016 10:31.
Abstract
The article deals with the definition of competencies and key competencies of pupils and their development in an integrated didactic working place. In this article I focused on the practical teaching in the turning workshop in the secondary school. The competence development is based on the learning objectives of the subject Technology of turning in the practical teaching. The general learning objectives will gradually be further specified in a specific sub-objectives, they define the various competencies which the student should acquire and develop.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá definováním kompetencí a klíčových kompetencí žáků a jejich rozvojem na integrovaném didaktickém pracovišti. Pro potřeby článku jsem se zaměřil na praktické vyučování na soustružnické dílně na střední škole. Rozvoj kompetencí vychází z výukových cílů předmětu Technologie soustružení v praktickém vyučování. Výukové cíle obecné se postupně podrobněji specifikují do cílů dílčích a specifických, definují jednotlivé kompetence, které má žák získat a rozvíjet.
PrintDisplayed: 23/4/2024 18:40