J 2016

DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES

KUČERKA, Daniel

Basic information

Original name

DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES

Name in Czech

Rozvoj klíčových kompetencí na integrovaných vyučovacích pracoviscích

Authors

KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta Technologica Dubnicae, Dubnica, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2016, 1338-3965

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000698

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

klíčové kompetence; integrovaná vyučovací pracoviště; soustružení

Keywords in English

key competences; integrated teaching workplace; turning

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 2/9/2016 10:31, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The article deals with the definition of competencies and key competencies of pupils and their development in an integrated didactic working place. In this article I focused on the practical teaching in the turning workshop in the secondary school. The competence development is based on the learning objectives of the subject Technology of turning in the practical teaching. The general learning objectives will gradually be further specified in a specific sub-objectives, they define the various competencies which the student should acquire and develop.

In Czech

Článek se zabývá definováním kompetencí a klíčových kompetencí žáků a jejich rozvojem na integrovaném didaktickém pracovišti. Pro potřeby článku jsem se zaměřil na praktické vyučování na soustružnické dílně na střední škole. Rozvoj kompetencí vychází z výukových cílů předmětu Technologie soustružení v praktickém vyučování. Výukové cíle obecné se postupně podrobněji specifikují do cílů dílčích a specifických, definují jednotlivé kompetence, které má žák získat a rozvíjet.