Detailed Information on Publication Record
2016
DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES
KUČERKA, DanielBasic information
Original name
DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES IN INTEGRATION TEACHING WORKPLACES
Name in Czech
Rozvoj klíčových kompetencí na integrovaných vyučovacích pracoviscích
Authors
KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Acta Technologica Dubnicae, Dubnica, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2016, 1338-3965
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000698
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
klíčové kompetence; integrovaná vyučovací pracoviště; soustružení
Keywords in English
key competences; integrated teaching workplace; turning
Tags
Reviewed
Změněno: 2/9/2016 10:31, Hana Dlouhá
V originále
The article deals with the definition of competencies and key competencies of pupils and their development in an integrated didactic working place. In this article I focused on the practical teaching in the turning workshop in the secondary school. The competence development is based on the learning objectives of the subject Technology of turning in the practical teaching. The general learning objectives will gradually be further specified in a specific sub-objectives, they define the various competencies which the student should acquire and develop.
In Czech
Článek se zabývá definováním kompetencí a klíčových kompetencí žáků a jejich rozvojem na integrovaném didaktickém pracovišti. Pro potřeby článku jsem se zaměřil na praktické vyučování na soustružnické dílně na střední škole. Rozvoj kompetencí vychází z výukových cílů předmětu Technologie soustružení v praktickém vyučování. Výukové cíle obecné se postupně podrobněji specifikují do cílů dílčích a specifických, definují jednotlivé kompetence, které má žák získat a rozvíjet.