J
2016
The Impact of Air Resistance on the Fuel Consumption in Real Conditions within the Transport Operation
RIEVAJ, Vladimír, Ondrej STOPKA, Ján VRÁBEL, Lenka MOKŘIČKOVÁ, Conrad SCHMIDT et. al.
Základní údaje
Originální název
The Impact of Air Resistance on the Fuel Consumption in Real Conditions within the Transport Operation
Název česky
Dopad odporu vzduchu na spotřebu paliva v reálných podmínkách v rámci dopravní operace
Autoři
RIEVAJ, Vladimír (703 Slovensko),
Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Ján VRÁBEL (703 Slovensko), Lenka MOKŘIČKOVÁ (703 Slovensko) a Conrad SCHMIDT (276 Německo)
Vydání
Communications : scientific letters of the University of Žilina, Žilina, The University of Žilina, 2016, 1335-4205
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
20104 Transport engineering
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000695
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
odpor vzduchu; spotřeba paliva vozidlem; odolnost; rychlost jízdy; teplota vzduchu; součinitel odporu vzduchu
Klíčová slova anglicky
Air resistance; vehicle´s fuel consumption; resistance; driving speed; air temperature; air resistance coefficient
V originále
This paper presents the impact of air resistance (air resistance) on fuel consumption of the particular vehicle under real traffic conditions. In the introductory and subsequent part of the paper, the individual resistances influencing the moving vehicle are characterized. In the following chapter, the specific factors such as air resistance, driving speed, air temperature and air resistance coefficient in the context of their impact on fuel consumption of the particular vehicle are identified and described; as well as the comparisons of fuel consumption when the vehicle is moving on the highway with closed and open windows under different conditions of road traffic are performed.
Česky
Tento článek prezentuje vliv odporu vzduchu (odporu vzduchu) na spotřebu paliva daného konkrétního vozidla v reálných provozních podmínkách. V úvodu a následující části jsou charakterizovány jednotlivé odpory ovlivňující jedoucí vozidlo. V následující kapitole jsou identifikovány a popsány specifické faktory, jako je odpor vzduchu, řízení otáček, teploty vzduchu a součinitele odporu, které mají dopad na spotřebu paliva příslušného vozidla; stejně tak jsou provedeny porovnání spotřeby pohonných hmot, když se vozidlo pohybuje na dálnici se zavřenými a s otevřenými okny za různých podmínek silničního provozu.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 08:28